Header Ads

10 квітня 2019 року у місті Кременець відбувся обласний семінар для директорів гімназій, ліцеїв, колегіумів області на тему «Організація роботи учнів з різними типами обдарованості»




         Відповідно до плану роботи Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти, на виконання плану роботи методичного кабінету відділу освіти Кременецької міської ради на 2018-2019 навчальний рік 10 квітня 2019 року у місті Кременець відбувся обласний семінар для директорів гімназій, ліцеїв, колегіумів області на тему «Організація роботи учнів з різними типами обдарованості».
        
Учасників семінару вітали перший заступник міського голови Микола Матвіюк та начальник відділу освіти Кременецької міської ради Наталія Щербатюк.

Наталія Смук, методист відділу  менеджменту, координації та комунікації методичних служб Тернопільського ОКІППО, визначила основні завдання та мету заходу.

         Людмила Якимович, завідувач методичного кабінету відділу освіти,  привітала гостей та зазначила, що обдаровані діти відрізняються яскравими, відвертими, іноді видатними досягненнями у  тому чи іншому виді діяльності (мають загальну або іншу спеціальну обдарованість). Головне завдання педагога – якомога раніше розпізнати таку дитину, супроводжувати її, наставляти, допомогти реалізувати здібності та обдарування.

         З переходом загальної середньої освіти на нові терміни, структуру та зміст навчання актуалізується питання пошуку шляхів забезпечення цілісного розвитку особистості на різних рівнях освіти. Неперервність здобуття людиною освіти є можливою за умови реалізації принципів перспективності і наступності між суміжними рівнями освіти.
         Саме тому свою роботу учасники семінару розпочали у Кременецькому дошкільному навчальному закладі №5, де познайомились із інноваційними методами роботи з дітьми дошкільного віку. Фрагмент заняття з обдарованими дітьми «Барви весни - чарівне скло» для креативного та емоційного розвитку» провела Людмила Галан, вихователь ДНЗ №2 «Золотий ключик». Головне завдання пані Людмили – зрозуміти і підтримати творчу дитину.

         На думку фахівців, дитина добре засвоює іноземну мову приблизно з двох років, тому що  саме в цей період відбувається інтенсивний розвиток мовлення. Лідія Корнійчук, керівник гуртка   ДНЗ №5, познайомила присутніх з досвідом навчання дошкільників англійської мови та розповіла про казку як мотиваційний чинник до вивчення іноземної мови.

 Учасники семінару переглянули інсценізацію казки «Ріпка» англійською мовою у виконанні вихованців ДНЗ №5.


Директор ДНЗ №5 Ольга Бондар підвела підсумки роботи на першій локації, зазначивши, що розвиток обдарованості дитини починається у закладі дошкільної освіти і продовжується протягом життя.
Наступна локація – Кременецька гімназія №6. Уже на подвірї закладу гостей зустрічали члени гуртка «Спортивний туризм» Кременецької ЗОШ №3 (керівник Андрій Савчук).




У фойє гімназії було організовано виставку творчих, пошукових та дослідницьких  робіт учнів закладів освіти міста. 
Яскравим та емоційним був початок роботи у гімназії: учасників вітав вокально-інструментальний ансамбль під керівництвом Василя Сабрана.


Директор Кременецької гімназії №6 Ольга Січковська познайомила гостей з ключовими напрямками діяльності закладу освіти, вказала на досягнення у роботі  з обдарованими дітьми.  
Наталія Савелюк, доктор психологічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка познайомила учасників семінару з підходами багатьох вітчизняних та зарубіжних учених до розуміння поняття «обдарованість», зупинилась на особливостях організації роботи з обдарованими дітьми у сучасному освітньому просторі.

Особливе місце було відведене розгляду питання розвитку творчих обдарувань дітей з особливими освітніми потребами. Ірина Іваськевич, фахівець відділу освіти Кременецької міської ради, презентувала роботу творчого об’єднання молоді з (не)обмеженими можливостями Еко Арт.  

         Теоретичний модуль містив змістовні та конструктивні виступи учителів ЗЗСО міста, які ділились досвідом організації роботи з учнями з різними типами обдарованості.   З теорією  множинного інтелекту в практиці НУШ познайомила Галина Кравчук, практичний психолог Кременецької ЗОШ І-ІІІ ст. №3.

Другий рік Кременецька гімназія №6 є учасником Всеукраїнського проекту «На крилах успіху». Результатами дослідно-експериментальної роботи в рамках проекту  поділились  Анюта Кічата, заступник директора з навчально-виховної роботи,  та учитель початкових класів Людмила Подворна.



Гру-діагностику «Синій птах» провела з учасниками семінару Наталія Герасимович, методист психологічної служби методичного кабінету відділу освіти Кременецької міської ради.

Про формування навичок соціального підприємництва через участь у проекті «Шлях до громадсько-активної школи» розповів Андрій Смаглюк, директор НВК «Кременецька ЗОШ І-ІІІ ст. №5 – ДНЗ».
 Вітали учасників семінару і вихованці НВК №5 – дев’ятикласники Вероніка Шевчук та Юрій Головацький, які  презентували гостям творчість Тараса Шевченка крізь призму світогляду молодого українця.  

 Тетяна Шевчук, учитель і  відповідальна за впровадження медіаосвіти у Кременецькій ЗОШ І-ІІІ ст. №4,  познайомила  з можливостями розвитку творчої обдарованості шляхом наскрізного впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес, провела з учасниками майстер-клас зі складання реклами.   
  

Про форми та методи формування громадянської компетентності через організацію учнівського самоврядування у своїй доповіді повідомила Марія Федоринець, педагог-організатор Кременецької гімназії №6.

На завершення   учасники семінару констатували, що обдарованість за своїм характером є багатомірним явищем. А завдання кожного педагога – зробити все можливе для розкриття та розвитку обдарованості кожної дитини. 











Немає коментарів

На платформі Blogger.